de recommandation
d'impact immédiat
d'ancrage des méthodes 4 mois après la formation
Identify your needs and ensure others respect them
Learn how to say 'no'
Express your point of view with conviction
Learn how to recognize and respond to behaviors such as avoidance, aggression, domination or manipulation.
Anyone who wants to build an equal relationship their team members and clients.
This course has no prerequisites, it is accessible to everyone.
Faites le point et définissez votre objectif de montée en compétences pour donner du sens à votre formation.
Chaque semaine, intégrez les outils à votre rythme sur la plateforme, expérimentez les en situation réelle dans votre travail, partagez avec les autres participant·e·s et exercez-vous en groupe en classe virtuelle.
Votre expert vous accompagne tout au long de la formation : posez vos questions par messagerie privée ou via les espaces d'échange du groupe sur la plateforme.
Why should you work on becoming more assertive?
Observe common interpersonal behaviors that lack assertiveness
Identify the personality drivers behind our behavior
Identify your own profile and areas where you can improve
Build a new habit to improve your level of assertiveness
Personality drivers: get back into the driver's seat!
Build assertive relationships in the workplace
Identify your own and others' non-assertive behaviors: manipulation, domination, evasion and aggression
Respond to non-assertive behaviors using transactional analysis
Build self-confidence by drawing on your values
Identify non-assertive behavior in real-life situations
Case study: react in a real life work situation
Build your self-confidence by drawing up an action plan and putting it into action
Build relationships that listen to your needs, beliefs and values without causing conflict
Accept what makes you unique
Self-assessment: identify your own profile in your relationship with others
Identify your own needs, beliefs, values, and limits
Understand your deepest needs using the "5 whys" technique
Share best practices and experiences with the rest of the group
Learning how to say 'no' in an assertive way
Create healthy, respectful relationships by being assertive
Use the right register to communicate effectively
Deal with criticism
Adapt your register to someone else's
Practice giving feedback in an assertive way
Draw up an action plan to continue to improve your level of assertiveness once the course has finished
A l’issue de votre formation, évaluez vos nouvelles compétences et validez votre certificat de réussite.
Faites le point et définissez votre objectif de montée en compétences pour donner du sens à votre formation.
Vous appliquez immédiatement dans votre quotidien professionnel les outils, méthodes ou postures acquises.
L’expert est à vos côtés tout au long de la formation pour répondre à vos questions et vous accompagner jusqu’à la certification.
A la fin de la formation, vous aurez déjà mis en place de nouvelles habitudes quotidiennes efficaces et durables.