Nouveauté

Formation Coaching skills for managers

Develop a management style based on coaching to help your team grow their autonomy and confidence

96 %

de recommandation

88 %

d'impact immédiat

93 %

d'ancrage des méthodes 4 mois après la formation

Chiffres 2022

Objectifs

Adopt coaching techniques to enhance your day-to-day management approach

Build healthy relationships based on mutual agreement and feedback

Strengthen your team's autonomy using structured approach to professional development

Improve communication and become the face of change, to improve quality of life in the workplace for yourself and for others

Public

Line managers - Business managers - Project managers

Prérequis

Attendees should ideally have already managerial experience, or have at least taken part in a training course which covers the fundamentals of management

Programme

1

Avant la formation - Test de positionnement

Faites le point et définissez votre objectif de montée en compétences pour donner du sens à votre formation.

2

La formation sur 4 semaines à votre rythme

Chaque semaine, intégrez les outils à votre rythme sur la plateforme, expérimentez les en situation réelle dans votre travail, partagez avec les autres participant·e·s et exercez-vous en groupe en classe virtuelle.

Votre expert vous accompagne tout au long de la formation : posez vos questions par messagerie privée ou via les espaces d'échange du groupe sur la plateforme.

Semaine 1 : Create positive, effective relationships
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • Discover the position of a manager-as-coach within senior management.
  • Learn how to build equal, adult-to-adult relationships
  • Explore how to express expectations so as to avoid disappointment
  • Transform expectations into mutual agreements
  • Provide high-quality feedback using the 'STARS' method

Activité(s) pratique(s)

  • Review your existing relationships
  • Formalize agreements between you and your team
  • Restructure poorly structured feedback
Semaine 2 : Develop your colleagues' autonomy
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • Develop team autonomy by asking the right questions
  • Build trust and mutual respect by practicing active listening
  • Restructure and clarify unclear requests
  • Work on increasing potential as a team, using the GROW method
  • Can/should a manager be directive in a coaching role?

Activité(s) pratique(s)

  • Work on improving your questioning technique and coaching approach
  • Use recent experiences to explore how to identify unclear requests, and practice clarifying them
  • Practice self-coaching using the GROW method  
Semaine 3 : Manage effectively by taking action and finding solutions
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • Learn how to avoid personal interpretation and rely on concrete action to meet objectives
  • Explore ways of working together to plan goals and actions using the OKRA method
  • Encourage action to enhance your team's potential and change their view of failure
  • Use appreciative inquiry to help team members grow

Activité(s) pratique(s)

  • Plan goals, key results, and actions with your team
  • Make appreciative inquiry with your team, part of your work routine 
  • Set up professional development practices, and make them part of your team's routine
Semaine 4 : Positively influence change
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • Learn how to identify and act on thought patterns and beliefs
  • Discover how you can be the change you want to see
  • Analyze a variety of profiles using the DISC model
  • Learn how to managing different behavior profiles
  • Explore ways you can adapt your communication in reference to another person's behavior profile

Activité(s) pratique(s)

  • Analyze your sources of stress and motivation by filling in a DISC questionnaire
  • Practice adapting your behavior and communication to a variety of profiles, and turn this into a personal strength
3

Certification

A l’issue de votre formation, évaluez vos nouvelles compétences et validez votre certificat de réussite.

4

Après la formation : un ancrage des compétences à long terme

Faites le point et définissez votre objectif de montée en compétences pour donner du sens à votre formation.

La mise en pratique au coeur de la pédagogie

Vous appliquez immédiatement dans votre quotidien professionnel les outils, méthodes ou postures acquises.

Un accompagnement humain et individuel

L’expert est à vos côtés tout au long de la formation pour répondre à vos questions et vous accompagner jusqu’à la certification.

Des compétences ancrées dans la durée

A la fin de la formation, vous aurez déjà mis en place de nouvelles habitudes quotidiennes efficaces et durables.

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