Nouveauté

Formation Develop your emotional intelligence in the workplace

Use your emotions as a means to achieve individual and group success

96 %

de recommandation

88 %

d'impact immédiat

93 %

d'ancrage des méthodes 4 mois après la formation

Chiffres 2022

Objectifs

Identify your emotions and understand what triggers them

Turn your emotions into decision making criteria and a means of taking action

Adjust to and understand others' emotional experiences

Create a positive work environment to ensure group success

Public

Senior or new managers, project managers, or employees in charge of leading groups to work towards a common goal. Anyone wishing to become more aware of and master their emotions.

Prérequis

No prerequisites are necessary to take part in this course. A managerial or group management role is desirable, but not required.

Programme

1

Avant la formation - Test de positionnement

Faites le point et définissez votre objectif de montée en compétences pour donner du sens à votre formation.

2

La formation sur 4 semaines à votre rythme

Chaque semaine, intégrez les outils à votre rythme sur la plateforme, expérimentez les en situation réelle dans votre travail, partagez avec les autres participant·e·s et exercez-vous en groupe en classe virtuelle.

Votre expert vous accompagne tout au long de la formation : posez vos questions par messagerie privée ou via les espaces d'échange du groupe sur la plateforme.

Semaine 1 : Develop your emotional awareness
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • Understand the mechanisms behind your emotions: your beliefs, needs and triggers
  • Understand the different ways that emotions manifest themselves

  • Lean to your emotions with precision

  • Measure the levels of emotional intensity in any situation

Activité(s) pratique(s)

  • Match each emotion to the ways it manifests itself, the reactions it causes and the need that this reaction satisfies, in a professional context.
  • Explore mindfulness to better identify and regulate your emotions
Semaine 2 : Harness the power of emotions
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • Learn to express your emotions

  • When and why should you regulate your emotions?

  • Identify your preferred strategies for regulating your emotions
  • Harness the power of your emotions to help you to carry out tasks more effectively

Activité(s) pratique(s)

  • Put aside your preferred emotional regulation strategies and explore other modes of emotional regulation.
  • Restore your emotional balance in a professional context
Semaine 3 : Use your emotional intelligence to improve professional relationships
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • Understand how empathy functions, and identify its advantages and disadvantages

  • Identify other people's emotions and how they manifest themselves

  • Become aware of your preferred interpersonal attitudes

  • Discover how to take emotions into account during conflict resolution

Activité(s) pratique(s)

  • Decipher the needs behind other people's reactions
  • Reflect on the boundaries of empathy
Semaine 4 : Build an emotionally positive work environment
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • Bring together employee well-being and performance

  • Boost performance via the state of Flow and a positive Sense of Personal Effectiveness

  • Develop meaning, trust, and autonomy within your team

  • Create a culture of recognition and gratitude

Activité(s) pratique(s)

  • Analyze your own practices and draw up your action plan
  • Map your team's strengths to ensure team fulfillment
3

Certification

A l’issue de votre formation, évaluez vos nouvelles compétences et validez votre certificat de réussite.

4

Après la formation : un ancrage des compétences à long terme

Faites le point et définissez votre objectif de montée en compétences pour donner du sens à votre formation.

La mise en pratique au coeur de la pédagogie

Vous appliquez immédiatement dans votre quotidien professionnel les outils, méthodes ou postures acquises.

Un accompagnement humain et individuel

L’expert est à vos côtés tout au long de la formation pour répondre à vos questions et vous accompagner jusqu’à la certification.

Des compétences ancrées dans la durée

A la fin de la formation, vous aurez déjà mis en place de nouvelles habitudes quotidiennes efficaces et durables.

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