Formation Giving and Receiving Effective Feedback

Give and receive feedback to improve your and your company's performance

96 %

de recommandation

88 %

d'impact immédiat

93 %

d'ancrage des méthodes 4 mois après la formation

Chiffres 2022

Public

This training course is directed at anyone looking to develop themselves and their environment through feedback. A managerial position is not required as long as the individual is collaborating with others on a daily basis.

Prérequis

No prior knowledge or experience is required to take part in this training course, it is open to all.

Programme

1

Avant la formation - Test de positionnement

Faites le point et définissez votre objectif de montée en compétences pour donner du sens à votre formation.

2

La formation sur 4 semaines à votre rythme

Chaque semaine, intégrez les outils à votre rythme sur la plateforme, expérimentez les en situation réelle dans votre travail, partagez avec les autres participant·e·s et exercez-vous en groupe en classe virtuelle.

Votre expert vous accompagne tout au long de la formation : posez vos questions par messagerie privée ou via les espaces d'échange du groupe sur la plateforme.

Semaine 1 : Boost your personal and professional growth using feedback
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • What is feedback and how do you identify it?

  • People react differently to feedback... What is your reaction?

  • Why is it sometimes difficult to receive feedback?

  • Best practices for welcoming feedback

  • Asking for feedback regularly: a key to progress rapidly

Activité(s) pratique(s)

  • Know yourself better: do you respond or react?

  • Request feedback from your peers

Semaine 2 : Formulating effective feedback
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • Make sure your intention is clear 

  • The keys to successful feedback

  • Avoiding the pitfalls

  • Choosing the right time and right tone to give feedback

  • Creating feedback: methods and best practice

Activité(s) pratique(s)

  • Practice reformulating poorly-delivered feedback

  • Give constructive feedback and real-time recognition

Semaine 3 : Claiming your right to give feedback
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • The obstacles to avoid when giving feedback

  • Feedback as a motivation and performance tool

  • Well-delivered feedback is a gift

  • How being acknowledged boosts self-confidence and performance

  • Should we give value to the effort or the result?

Activité(s) pratique(s)

  • Where are you on the Radical Candor Matrix?

  • Come back to missed feedback opportunities

Semaine 4 : Creating a feedback culture
Ressources et activités - en autonomie supervisée

Apprentissage en ligne

  • Creating a climate where feedback is welcome

  • Implementing routines to normalize feedback practices in your environment

  • Tips to adapt your feedback to who is receiving it

  • Advice for difficult situations and intercultural specificities

  • Installing habits to create a feedback culture

Activité(s) pratique(s)

  • Implementing routines within your team regarding feedback
3

Certification

A l’issue de votre formation, évaluez vos nouvelles compétences et validez votre certificat de réussite.

4

Après la formation : un ancrage des compétences à long terme

Faites le point et définissez votre objectif de montée en compétences pour donner du sens à votre formation.

La mise en pratique au coeur de la pédagogie

Vous appliquez immédiatement dans votre quotidien professionnel les outils, méthodes ou postures acquises.

Un accompagnement humain et individuel

L’expert est à vos côtés tout au long de la formation pour répondre à vos questions et vous accompagner jusqu’à la certification.

Des compétences ancrées dans la durée

A la fin de la formation, vous aurez déjà mis en place de nouvelles habitudes quotidiennes efficaces et durables.

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